جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • دوره‌ها
    • محصول
      • دوره مبانی مدیریت محصول ریفورج
      • دوره تسلط بر مدیریت محصول ریفورج
      • دوره بازاریابی محصول ریفورج
      • دوره داده برای مدیران محصول
      • دوره درآمدزایی و قیمت‌‌گذاری ریفورج
      • دوره استراتژی محصول ریفورج
      • دوره رهبری محصول ریفورج
      • دوره تناسب محصول و بازار ریفورج
      • دوره بینش کاربر برای تصمیم های محصول ریفورج
      • دوره آزمایش و تست ریفورج
      • دوره مقیاس‌دهی تحویل محصول ریفورج
      • دوره تعامل و بازگشت ریفورج
    • رشد
      • دوره رهبری رشد ریفورج
      • دوره بازاریابی رشد ریفورج
      • دوره استراتژی رشد پیشرفته ریفورج
      • دوره آزمایش و تست ریفورج
      • دوره تعامل و بازگشت ریفورج
      • دوره سری‌های رشد ریفورج
    • بازاریابی
      • دوره بازاریابی محصول ریفورج
      • دوره درآمدزایی و قیمت‌‌گذاری ریفورج
      • دوره رهبری بازاریابی ریفورج
      • دوره بازاریابی برند ریفورج
      • دوره استراتژی بازاریابی ریفورج
      • دوره بازاریابی رشد ریفورج
    • رهبری
      • دوره رهبری بازاریابی ریفورج
      • دوره رهبری محصول ریفورج
      • دوره رهبری رشد ریفورج
    • مهندسی
      • دوره مقیاس‌دهی تحویل محصول ریفورج
      • دوره استراتژی فنی ریفورج
      • دوره مدیریت مهندسی ریفورج
    • هوش مصنوعی
      • دوره صفر تا صد هوش مصنوعی یودمی
  • تخصص ها
    • پکیج مدیریت محصول ریفورج
    • دوره سفر به دنیای کاربرپژوهی
  • بلاگ
    • محصول
    • بازاریابی
    • رشد
  • رویدادها
  • درباره ما
  • تماس با ما
گرولی
ورود
[suncode_otp_login_form]
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
عضویت
[suncode_otp_registration_form]

داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

گرولی
  • خانه
  • دوره‌ها
    • محصول
      • دوره مبانی مدیریت محصول ریفورج
      • دوره تسلط بر مدیریت محصول ریفورج
      • دوره بازاریابی محصول ریفورج
      • دوره داده برای مدیران محصول
      • دوره درآمدزایی و قیمت‌‌گذاری ریفورج
      • دوره استراتژی محصول ریفورج
      • دوره رهبری محصول ریفورج
      • دوره تناسب محصول و بازار ریفورج
      • دوره بینش کاربر برای تصمیم های محصول ریفورج
      • دوره آزمایش و تست ریفورج
      • دوره مقیاس‌دهی تحویل محصول ریفورج
      • دوره تعامل و بازگشت ریفورج
    • رشد
      • دوره رهبری رشد ریفورج
      • دوره بازاریابی رشد ریفورج
      • دوره استراتژی رشد پیشرفته ریفورج
      • دوره آزمایش و تست ریفورج
      • دوره تعامل و بازگشت ریفورج
      • دوره سری‌های رشد ریفورج
    • بازاریابی
      • دوره بازاریابی محصول ریفورج
      • دوره درآمدزایی و قیمت‌‌گذاری ریفورج
      • دوره رهبری بازاریابی ریفورج
      • دوره بازاریابی برند ریفورج
      • دوره استراتژی بازاریابی ریفورج
      • دوره بازاریابی رشد ریفورج
    • رهبری
      • دوره رهبری بازاریابی ریفورج
      • دوره رهبری محصول ریفورج
      • دوره رهبری رشد ریفورج
    • مهندسی
      • دوره مقیاس‌دهی تحویل محصول ریفورج
      • دوره استراتژی فنی ریفورج
      • دوره مدیریت مهندسی ریفورج
    • هوش مصنوعی
      • دوره صفر تا صد هوش مصنوعی یودمی
  • تخصص ها
    • پکیج مدیریت محصول ریفورج
    • دوره سفر به دنیای کاربرپژوهی
  • بلاگ
    • محصول
    • بازاریابی
    • رشد
  • رویدادها
  • درباره ما
  • تماس با ما
ورود/ ثبت‌نام
0

وبلاگ

گرولی > بلاگ > رشد > سریع‌ترین راه‌های رشد کسب‌وکار

سریع‌ترین راه‌های رشد کسب‌وکار

11 تیر 1403
رشد
The fastest ways to grow a business

وقتی کسب‌وکار خودتان را راه‌اندازی می‌کنید، احتمالا اولین و مهم‌ترین هدف شما استفاده از راه‌های رشد کسب‌وکار برای معرفی برند است. بهتر است بدانید که رشد کسب‌وکار در یک شب اتفاق نمی‌افتد و هیچ اسرار محرمانه‌ای هم وجود ندارد. با این حال، بعضی از روش‌ها ثابت‌شده هستند. در این مقاله از وبلاگ گرولی درباره جدیدترین راه‌های رشد کسب‌وکار صحبت می‌کنیم. شما می‌توانید با استفاده از این روش‌ها با سرعت بیشتری پله‌های موفقیت را طی کنید و به هدف دلخواه برسید.

سریع‌ترین راه‌های رشد کسب‌وکار

برای اینکه شرکت شما در مسیر رشد قرار بگیرد، بهتر است از روش‌هایی استفاده کنید که بارها بررسی و آزمایش شده‌اند. شما با اجرا کردن این روش‌ها می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن به اهداف کسب‌وکارتان برسید. در ادامه، سریع‌ترین راه‌های رشد کسب‌وکار را معرفی می‌کنیم.  

بهترین کارمندها را استخدام کنید

قبل از اینکه به فکر رشد کسب‌وکار باشید، باید بهترین افراد را استخدام کنید. کریستین لانگ، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار شرکت نرم‌افزاری Tradeshift معتقد است که استخدام بهترین استعدادها تضمین‌کننده موفقیت و رشد سریع کسب‌وکار است. اگر کارکنان شما حوزه کاری خودشان، بهترین باشند، مسیر رشد کسب‌وکار شما سریع‌تر می‌شود. به‌علاوه، در این شرایط، شما می‌توانید کارها را به افراد متخصص بسپارید و وقت و انرژی خودتان را صرف تقویت فرهنگ کاری شرکت بکنید.

روی منابع درآمدی تمرکز کنید

احتمالا شما هم در مراحل اولیه راه‌اندازی کسب‌وکار به جذب مشتری و کاربر جدید فکر می‌کنید. اما بهتر است کاربرها و مشتری‌های قدیمی را فراموش نکنید. مشتری‌های قدیمی منابع درآمد شما هستند. اجرای برنامه‌های وفاداری یکی از بهترین روش‌های رشد کسب‌وکار و تشویق مشتری‌های قدیمی است. پیشنهاد ما این است که برنامه‌های وفاداری را با توجه به الگوهای خرید قبلی اجرا کنید. با این کار، مشتری‌ها باز هم خرید می‌کنند. مثلا، اسنپ فود به کاربرهای ثابت کد تخفیف می‌فرستد. کاربرها هم با دریافت این کد باز هم غذا سفارش می‌دهند. به‌علاوه، اگر دنبال سرمایه‌گذار هستید، بهتر است روی منابع درآمدی فعلی تمرکز کنید.

خطرها را تا حد امکان کاهش دهید

دنیای رشد کسب‌وکار دنیایی سرشار از ریسک است. شما نمی‌توانید همه جنبه‌های کسب‌وکار را کنترل کنید. با وجود این ویژگی‌ها باز هم راه‌هایی برای کاهش خطرهای داخلی و خارجی وجود دارد. شما می‌توانید با شناسایی این خطرها مسیر رشد کسب‌وکار را هموارتر کنید. مثلا سرمایه‌گذاری بیش‌ازحد روی تبلیغات در زمان نامناسب یکی از این خطرهاست.

در دوره‌ سری‌های رشد ریفورج در سایت گرولی با انواع خطرهای کسب‌وکار و رفع آن‌ها آشنا می‌شوید. 

مشاهده دوره‌ سری‌های رشد ریفورج
growth series

انعطاف‌پذیر باشید

رمز موفقیت بسیاری از استارتاپ‌های سرشناس دنیا انعطاف مناسب در مقابل تغییر است. شما باید رویکرد اجایل یا چابک را در مدیریت محصول و شرکت اجرا کنید. رویکرد چابک یکی از راه‌های رشد کسب‌وکار است که کسب‌وکار شما را در کم‌ترین زمان ممکن به هدف می‌رساند. اگر به سرعت تغییر کنید و در مقابل تغییرهای پیشنهادی اعضای تیم منعطف باشید، می‌توانید رویکردهای مختلف را امتحان کرده و بهترین راه رشد کسب‌وکار را پیدا کنید.

از تجربه مشتری غافل نشوید

گاهی اوقات در مسیر رشد کسب‌وکار، اعضای تیم بیش‌ازحد روی محصول و کیفیت آن تمرکز می‌کنند و با مشتری‌ها صحبت نمی‌کنند. یکی از راه‌های موثر رشد کسب‌وکار توجه به مشتری‌ها، دیدگاه‌ها و احساسات آن‌هاست. موفق‌ترین کسب‌وکارهای کوچک جهان همواره به دنبال ایجاد یک رابطه طولانی‌مدت با مشتری‌ها هستند. 

ایجاد یک گروه پرسش و پاسخ، طرح نظرسنجی ماهیانه از راه‌های جلب توجه مشتریان هستند. اگر به کاربرها و نظرات آن‌ها گوش کنید و نیازهای آن‌ها را برطرف کنید، مسیر رشد کسب‌وکار شما کوتاه‌تر می‌شود. نکته دیگر شخصی‌سازی تجربه کاربر است. با طرح‌های خلاقانه در محصول، پیام‌‌های شخصی، کدهای تخفیف اختصاصی می‌توانید تجربه لذت‌بخشی برای کاربرها خلق کنید.

روی کسب‌وکار سرمایه‌گذاری کنید

در مراحل اولیه رشد کسب‌وکار، احتمالا سود حاشیه‌ای شما بسیار اندک است. بنابراین، بخش بزرگی از درآمد به طور مستقیم صرف رشد کسب‌وکار می‌شود. مثلا،  درآمد حاصل از اولین خرید از سایت صرف طراحی صفحه‌های اصلی سایت کسب‌وکار شما می‌شود. 

برای اینکه بتوانید مراحل رشد کسب‌وکار را به سرعت طی کنید، به سرمایه‌گذاری احتیاج دارید. بنابراین، سعی کنید در مراحل اولیه روی بخش‌های مهم محصول و رشد آن سرمایه‌گذاری کنید. مثلا، استخدام نیروهای بیشتر و گسترش فعالیت‌های تبلیغاتی از جمله فعالیت‌های سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار  هستند. 

به‌علاوه، شرکت در دوره‌های آموزشی آنلاین هم از جمله روش‌های سرمایه‌گذاری است.

شما می‌توانید پکیج دوره‌های تخصصی رشد کسب‌وکار ریفورج را از سایت گرولی تهیه کنید و مهارت‌های اعضای کسب‌وکار را ارتقا دهید.

این دوره‌ها زیرنویس فارسی دارند و همه افراد می‌توانند از محتوای آن‌ها استفاده کنند. 

مشاهده دوره‌ های مدیریت محصول ریفورج

همیشه به مراحل بعدی رشد فکر کنید

بسیاری از کارآفرین‌های موفق دنیا برنامه‌ریزی و پیش‌بینی مراحل بعدی را یکی از راه‌های رشد کسب‌وکار می‌دانند. اگر به امن‌ترین راه رشد کسب‌وکار فکر می‌کنید، بهتر است سناریوهای مختلف را در نظر بگیرید و برای آن‌ها آماده باشید. مثلا، اگر کمپین جدیدی راه‌اندازی کرده‌اید، راه‌حل دیگری هم در نظر بگیرید.

fastest ways to grow a business

خدمات مشتریان را تقویت کنید

یکی دیگر از راه‌های رشد کسب‌وکار سرمایه‌گذاری روی خدمات مشتریان است. اگر بتوانید بهترین خدمات را به مشتری‌ها ارائه کنید، آن‌ها محصول شما را به دوستان، خانواده و شبکه ارتباطی خودشان معرفی می‌کنند و شما هم مشتری‌های جدیدی پیدا می‌کنید. مثلا، اگر یکی از کاربرها از محصول راضی نیست، می‌توانید با او صحبت کنید و در صورت نیاز به او کد تخفیف اختصاصی بدهید.

شبکه‌های اجتماعی را فراموش نکنید

حضور مستمر در شبکه‌های اجتماعی یکی از راه‌های رشد کسب‌وکار است. سعی کنید برای حضور در شبکه‌های اجتماعی مثل تلگرام، اینستاگرام، لینکدین و توییتر برنامه داشته باشید و رویکرد مناسب را پیدا کنید. البته، در مراحل ابتدایی رشد کسب‌وکار، تولید محتوا در همه شبکه‌های اجتماعی لازم نیست. بهتر است شبکه‌های موثر را پیدا کنید و با توجه به استراتژی کسب‌وکار تولید محتوا کنید. تولید محتوا در این شبکه‌ها به ایجاد ارتباط موثر با مشتری‌ها کمک می‌کند و اعتماد آن‌ها را افزایش می‌دهد.

در رویدادهای شبکه‌سازی شرکت کنید

شبکه‌سازی به رشد کسب‌وکار شما کمک می‌کند. شما می‌توانید در رویدادهای مختلف حضور پیدا کنید و محصول خودتان را به بقیه معرفی کنید. با این کار، افراد بیشتری با محصول شما آشنا می‌شوند و آن را به دوستان و همکارانشان معرفی می‌کنند. به‌علاوه، شما می‌توانید با شرکت در این رویدادها نکته‌های جدید یاد بگیرید و با تجربه کارآفرین‌ها و مدیرهای دیگر آشنا شوید.

مسئولیت اجتماعی را نادیده نگیرید

اگر می‌خواهید سرعت رشد کسب‌وکارتان را بیشتر کنید، یک مسئولیت اجتماعی برای خودتان در نظر بگیرید. مشتری‌ها معمولا از کسب‌وکارهایی خرید می‌کنند که تاثیر مثبتی روی جهان می‌گذارند. مثلا، می‌توانید بخشی از درآمد حاصل از فروش محصول به کمک به زلزله‌زده‌ها، کودکان کار یا خیریه‌ها اختصاص دهید. با این کار، افراد بیشتری جذب کسب‌وکار شما می‌شوند و شما را به بقیه معرفی می‌کنند.

رویدادهای محلی برگزار کنید

حتی اگر در مراحل اولیه رشد کسب‌وکار هستید، باز هم به برگزاری رویداد و وبینار فکر کنید. برگزاری رویدادهای آنلاین و حضوری یکی از راه‌های رشد کسب‌وکار است و به شناخت برند شما کمک می‌کند. با این کار، مردم با محصول و برند شما آشنا می‌شوند و اطلاعات بیشتری کسب‌ می‌کنند.

درباره رقیب‌ها تحقیق کنید

تحقیق رقبا در دسته راه‌های رشد کسب‌وکار نیست، ولی یکی از مهم‌ترین مراحل در راه‌اندازی کسب‌وکار است. سعی کنید رقبا را پیدا کنید و راه‌های رشد کسب‌وکار آن‌ها را شناسایی کنید. با این کار می‌توانید ویژگی‌ها و بخش‌های بیشتری به محصول خودتان اضافه کنید و از رقبا جلو بزنید.

سخن آخر

روش‌های مختلفی برای رشد کسب‌وکار وجود دارد. در این مقاله تعدادی از جدیدترین و موثرترین راه‌های رشد کسب‌وکار را معرفی کردیم. شما می‌توانید هر کدام از این روش‌ها را در کسب‌وکار خودتان پیاده‌سازی کنید و نتیجه را بسنجید.

همچنین، همه این روش‌ها به طور کامل در دوره استراتژی‌های رشد پیشرفته ریفورج در سایت گرولی توضیح داده‌ شده‌اند.

مشاهده دوره‌ سری‌های رشد ریفورج
Advanced Growth Strategy

با خرید این دوره می‌توانید گام بزرگی در مسیر رشد کسب‌وکارتان بردارید.
روش شما برای رشد سریع کسب‌وکار چیست؟ در بخش نظرات، ایده‌ها و روش‌های خودتان را با ما در میان بگذارید.  

منبع

    1. https://peivast.com/p/179530

 

برچسب ها: استراتژی رشدریفورجگرولی
قبلی موفقیت و افزایش درآمد با برترین استراتژی‌های رشد کسب‌وکار
بعدی نمودار رشد کسب‌وکار چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
دسته‌ها
  • بازاریابی (4)
  • رشد (6)
  • محصول (8)
  • مهندسی (2)
جدیدترین پست‌ها
  • هوش مصنوعی: از تاریخچه تا کاربردهای نوین چت جی پی تی و فراتر از آن 14 بهمن 1403
  • رشد و توسعه کسب و کار: راهنمای جامع دیجیتال مارکتینگ برای راه اندازی کسب و کار آنلاین 12 بهمن 1403
  • استراتژی‌های مؤثر مدیریت بازاریابی: کلیدهای افزایش فروش و مشتری با استفاده از تحلیل داده‌ها و تکنولوژی‌های نوین 12 بهمن 1403
logo-500-min

گرولی؛ آکادمی رشد کسب‌و‌کار است که با ارائه‌ی منابع آموزشی کاربردی به افراد کمک می‌کند در توسعه کسب‌وکار خود توانمند شوند و به موفقیت‌های چشم‌گیر شغلی برسند.

دوره‌ها

  • دوره ها
  • محصول
  • بازاریابی
  • رهبری
  • مهندسی
  • رشد
  • محصول
  • بازاریابی
  • رهبری
  • مهندسی
  • رشد

دسترسی سریع

  • دسترسی سریع
  • خانه
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • بلاگ
  • خانه
  • تماس با ما
  • درباره ما
  • بلاگ

تهران، خیابان شریعتی، خیابان یخچال