دوره تناسب محصول و بازار ریفورج
برای اینکه بتوانید بین محصول و بازار به تناسب برسید، باید فرایندها را به طور سیستماتیک تکرار کنید و ایدهها را ارزیابی کنید. «دوره تناسب محصول و بازار ریفورج» (Product Market Fit) یا PMF تکرار سیستماتیک فرایندها را به شما یاد میدهد و با مثالهایی از شرکتهای لینکدین، Opendoor و Lyft شما را با مسیر رسیدن به PMF آشنا میکند. مسیر PMF یک راه مستقیم نیست و به رویکرد سیستماتیک احتیاج دارد. با گذراندن این دوره شما با روش سیستماتیک آشنا میشوید و به هدفتان میرسید.آنچه در دوره تناسب محصول و بازار ریفورج در سایت گرولی فراخواهید گرفت
دوره «تناسب محصول و بازار ریفورج» به مهمترین بخش مدیریت محصول میپردازد. همه کسانی که در زمینه مدیریت و توسعه محصول فعالیت میکنند، میدانند ایجاد تناسب بین بازار و محصول کار دشواری است. متاسفانه، روشهای متداولی که در بسیاری از استارتاپهای موفق اجرا میشوند، بعضی از جزئیات بحرانی فرایند تناسب بازار و محصول را نادیده میگیرند. ساچین رخی در دوره «تناسب بازار و محصول ریفورج» روش دقیق و هدفمندی را معرفی میکند. در این دوره، مدرسها روی مراحل اصلی و مهم PMF تمرکز میکنند و شما با اجرای نکتهها و استفاده از الگوهای آماده میتوانید یک محصول موفق بسازید. نکته مهم این است که آموزههای این دوره تضمینی برای خلق یک ایده جدید یا موفقیت محصول نیست. بلکه، اساتید ریفورج به شما کمک میکنند که در ایجاد تطابق بین بازار و محصول به بالاترین سطح عملکرد برسید. جهت مطالعه بیشترسایت ریفورج یکی ازمنابع آموزشی برتر در حوزه تناسب محصول وبازار است وکامل ترین دوره را برگذار می کند . محتوای آموزشی دوره تناسب محصول و بازار شامل ویدئوهای آموزشی ،قالب های آماده ، فایل های متنی و تجربه های دست اول مدیران و صاحبان کسب کار در دنیا است .شما میتوانید این دوره را با تخفیف و زیرنویس فارسی از سایت گرولی تهیه کنید .
دوره «تناسب محصول و بازار ریفورج» یک دوره تخصصی برای مدیران محصول و طراحان محصول است و شما را به قلب شرکتهای فناوری بزرگ در جهان مثل لینکدین، Opendoor و Lyfy میبرد. مثالهای عملی و الگوهای آماده این دوره آموزشی نکتههای مهمی را برای شما باز میکند. در نهایت، با مشاهده ویدئوها و مطالعه فایلهای متنی، همه سوالهای شما در خصوص تناسب بازار و محصول پاسخ داده میشوند.
فصل اول مقدمهای بر یافتن تناسب بین محصول و بازار
مقدمهای بر یافتن تناسب بین محصول و بازار رایگان
روششناسی دقیق استارتاپ
معرفی روششنای دقیق استارتاپ، جایگزینی برای روش ناب
فصل دوم تعریف روایت تناسب بازار و محصول (Product-Market Fit)
توسعه روایت تناسب بازار و محصول (PMF) رایگان
- ویدئو اول: ساخت اولین روایت PMF
استراتژی متفکرانه محصول یا روایت PMF موثرتر از ساخت عجلهای - ویدئو دوم: ساخت اولین روایت PMF
مرحله اول برای یافتن PMF، بررسی مقاومت و ماندگاری ایدههای اولیه است. - ویدئو سوم: حل مسئله
نتایج مطلوب کاربران، انگیزه و تفاوتها در تعریف مسئله نقش دارند. - ویدئو چهارم: مخاطب هدف
تقسیم مخاطبین هدف به بازارهای حال و آینده برای تعیین اولویتها - ویدئو پنجم: ارزش پیشنهادی
تعریف ارزش پیشنهادی به روش کاربرمحور و ساخت ویژگیهای بیشتر برای نزدیک شدن به PMF - ویدئو ششم: مزیت رقابتی
ساخت مزیت رقابتی با شناخت رقیبها، مشتریهای آنها و ۷ قدرت اصلی آنها - ویدئو هفتم: استراتژی رشد
شناخت کانالهای جذب (traction) و رشد برای ارتقای استراتژی رشد مناسب - ویدئو هشتم: مدل کسبوکار و ترکیب روایت PMF
مشاهده مدل کسبوکار و روایت PMF به صورت کلی و تصمیمگیری چابک
تعریف روایت تناسب بازار و محصول (PMF)
هدیه: خلاصه بخش
تعریف یک روایت PMF و رسیدن به درک عمیق از محصول و ساخت محصول
فصل سوم ارزیابی بحرانیترین فرضیهها
مقدمهای بر تکنیکهای ارزیابی بحران رایگان
تکنیکهای ارزیابی بحران
تکنیکهای ارزیابی هدفمند و تکنیکهای ارزیابی گسترده به درک و ارزیابی خطرهای محصول کمک میکنند.
ارزیابی بحران با استفاده از تحقیق بازار و توسعه متخصصها
- ویدئو اول: ارزیابی هدفمند بحران
استفاده از تحقیقات بازار و توصیه متخصصها برای شناسایی بیطرفانه خطرها - ویدئو دوم: شناسایی و اولویت بندی خطرات
بررسی بازار و متخصصها برای شناسایی و اولویتبندی خطرها در استراتژی محصول - ویدئو سوم:بهروزرسانی روایت PMF
ترکیب نتایج برای اصلاح، تغییر جهت و تنظیم مجدد استراتژی محصول
رهبری مصاحبه های موثر PMF
- ویدئو اول: ارزش مصاحبههای PMF
مصاحبههای PMF منجر به درک عمیقی از محصول میشود و نتیجه آن ساخت محصولی دقیق و معتبر است. - ویدئو دوم: آمادهسازی برای مصاحبههای PMF
برنامهریزی، پیدا کردن منبع و شرکتکنندگان برای مصاحبههای PMF - ویدئو سوم: اجرای مصاحبههای PMF
ارزیابی ابعاد روایت PMF با اجرای مصاحبههای دقیق PMF - ویدئو چهارم: گزارش مصاحبه PMF
تجزیه و تحلیل مصاحبههای PMF تضمین میکند که نتایج بیطرفانه، نوآور و قابل ارائه هستند. - ویدئو پنجم: نتایج مصاحبههای بزرگ PMF
مصاحبههای عالی PMF باعث تقویت استراتژی میشود و خطرهای موجود در روایت PMF را نشان میدهد.
تکنیکهای هدفمند ارزیابی بحران
- ویدئو اول: فهرست ارزیابی بحران هدفمند
فهرست ارزیابی خطر هدفمند به بحرانزدایی از خطرناکترین فرضیهها کمک میکند. - ویدئو دوم: نظرسنجیها، آزمون اسموک و نمونههای اولیه
بخش اول از فهرست ارزیابی خطر هدفمند - ویدئو سوم: قبل از فروش، آزمونهای محصول و آزمونهای رشد
بخش دوم از فهرست ارزیابی خطر هدفمند - ویدئو چهارم: مطالعه موردی مسیر ارزیابی خطرات
دنبال کردن ارریابی خطر بخش فروش لینکدین با استفاده از تکنیکهای گسترده و هدفمند
ارزیابی بحرانیترین فرضیهها
هدیه: خلاصه بخش
ارزیابی خطرناکترین فرضیهها در روایت PMF و نزدیک شدن به PMF
فصل چهارم سنجش PMF
نحوه سنجش PMF رایگان
- ویدئو اول: سنجش دقیق PMF
روشی دقیق برای سنجش روش ساخت PMF: نگهداری و رشد - ویدئو دوم: سنجش و ارزیابی رشد
رشد پایدار کاربران جدید در ماههای متوالی سندی برای نزدیک شدن به PMF - ویدئو سوم: سنجش، ارزیابی و نگهداری
سنجش و ارزیابی بازگشت نشان میدهد که چقدر در پاسخ دادن به نیاز کاربرها موفق هستید. - ویدئو چهارم: سنجش، ارزیابی و تعامل
زمانیکه سنجش بازگشت دشوار است، بررسی میزان تعامل به عنوان یک شاخص موثر استفاده میشود. - ویدئو پنجم: تقویت جواب پرسشنامههای NPS یا شاخص خالص ترویجکنندگان
نظرسنجی NPS و بازخوردهای کیفی در مقیاس برای اولویتبندی مراحل بعدی مفید هستند.
سنجش PMF
هدیه: خلاصه بخش
سنجش دقیق PMF به اولویتبندی مراحل بعدی کمک میکند و در عین حال به مقیاسبندی زود هنگام احتیاجی نیست.
فصل پنجم رشد کاربران
توسعه استراتژی رشد رایگان
- ویدئو اول: استراتژی رشد دو جانبه
یک استراتژی رشد هدفمند به هر دو جنبه رشد اولیه و رشد پایدار توجه میکند.
به دست آوردن کشش
- ویدئو اول: چرخه توسعه ترکشن
حلقه توسعه جذب، ملاحظات بیطرفانه کانالهای جذب را تضمین میکند. - ویدئو دوم: تعیین اهداف ترکشن
مرحله اول حلقه توسعه جذب، تعریف اهداف جذب است. - ویدئو سوم: ارتقای شبکههای شخصی
متداولترین کانال جذب راجع به شبکههای شخصی از ما سوال میکند. - ویدئو چهارم: استفاده موثر از گروههای موجود
بعضی از گروهها با مخاطب هدف شما برای جذب همخوانی دارند. سراغ این گروهها بروید. - ویدئو پنجم: ساخت مخاطب
برای ساخت علاقهمندیهای مخاطبان، محتوای موثر بسازید و در نهایت به جذب مخاطب میرسید. - ویدئو ششم: حضور در مطبوعات
درخواست پوشش خبری از محصول شما با استفاده از کانالهای جذب با مخاطبان بالا - ویدئو هفتم: استفاده از اینفلوئنسرها
کانال جذب نهایی شامل اینفلوئنسرها و افراد مشتاق. - ویدئو هشتم: بررسی کانالهای ترکشن
بررسی و مقایسه دو کانال جذب برای تعیین بهترین کانال
ساخت اولین چرخه رشد
- ویدئو اول: چرخههای رشد بهتر و کمتر
روش بهتری برای پیدا کردن چرخه رشد و سرمایهگذاری مناسب برای محصول شما - ویدئو دوم: تعیین اولین چرخه رشد
تطبیق کانال مدل و تطبیق کانال محصول، مشخص کردن اولین چرخه رشد
رشد کاربران
هدیه: خلاصه بخش
استراتژی دقیق رشد و ارتقای محصول از کانال جذب به رشد پایدار
فصل ششم هدیه: یافتن تناسب محصول و بازار در یک نگاه
هدیه: یافتن تناسب محصول و بازار در یک نگاه
هدیه: یافتن تناسب محصول و بازار در یک نگاه
تقویت سهم سهامداران و اجرای رویکرد جدید برای پیدا کردن PMF
فصل آخر قالبها
قالبها
- قالب تعریف روایت PMF در ریفورج(رایگان)
دانلود قالب رتعریف روایت PMF ریفورج - قالب ارزیابی ریفورج با استفاده از تحقیق بازار و توصیه متخصصها
- قالب ریفورج برای مدیریت مصاحبههای موثر PMF
- سناریوی ریفورج برای مدیریت مصاحبههای موفق PMF
- قالب ریفورج برای تکنیکهای ارزیابی هدفمند
- قالب ریفورج برای سنجش PMF
- قالب ریفورج برای دریافت ترکشن
- قالب ریفورج برای ساخت اولین چرخه رشد
یادگیری کاربردی
مطالب دوره «تناسب محصول و بازار ریفورج» براساس نمونههای واقعی طراحی شدهاند و با بررسی مشکلات و چالشهای سازمانهای بزرگ جهان، نکتههای بازار و محصول را به شما یاد میدهند. بهعلاوه، همه راهکارهای پیشنهادی در بستر سازمان بررسی و ارزیابی شدهاند. بنابراین، لازم نیست نگران قابلیت اجرای آنها در سازمانهای ایرانی باشید.
تدریس بیحاشیه
ویدئوهای آموزشی ریفورج ۵ تا ۱۰ دقیقه هستند و مطالب را به صورت خلاصه و مفید بیان میکنند. علاوهبر ویدئوهای آموزشی، شما به مقالههای اساتید دوره هم دسترسی خواهید داشت و میتوانید آنها را به صورت مرحله به مرحله مطالعه کنید.
تدریس توسط متخصصهای مجرب
اساتید دورههای ریفورج از بین متخصصهای باتجربه انتخاب شدهاند. آنها تجربه و دانش چندین ساله خودشان را با شما به اشتراک میگذارند. بنابراین، شما با نشستن در کلاس درس این افراد، میتوانید به یکی از مدیران محصول موفق در سازمان تبدیل شوید.
مدرسهای دوره «تناسب محصول و بازار ریفورج» همگی از بهترین استادهای فناوری هستند و تجربه زیادی در خصوص راهاندازی و مقیاسبندی محصولات دارند. آنها در شرکتهایی مثل گوگل، Slack، Notion، Jasper و غیره کار میکنند. درسهای این دوره با بررسی نمونههای واقعی در سازمانها شروع میشوند. بنابراین، شما میتوانید مفاهیم و چهارچوبها را در بستر مشکلات و چالشهای سازمان یاد بگیرید و در صورتیکه چالش مشابهی در سازمان شما وجود داشته باشد، میتوانید از راهکارهای پیشنهادی اساتید ریفورج استفاده کنید. ساختار همه دورههای آموزشی ریفورج مبتنی بر خودآموزی هستند. شما به ویدئوهای دوره دسترسی دارید و میتوانید توضیحات آموزشی را در قالب متن مطالعه کنید.
همچنین ما در سایت گرولی این دوره را با زیر نویس فارسی برای شما آماده کرده ایم .
دوره «تناسب بازار و محصول ریفورج» برای مدیران محصول، مهندسها، بازاریابها و طراحان در تیمهای محصول طراحی شده است. اگر تیم شما روی نسخه جدیدی از محصول کار میکند یا در مراحل اولیه استارتاپ است، دوره «تناسب بازار و محصول ریفورج» برای شما مناسب است.
برای خرید و یادگیری مطالب «دوره تناسب بازار محصول ریفورج» باید به مبانی مدیریت محصول آشنا باشید. در صورتیکه میخواهید علم مدیریت محصول را از پایه شروع کنید، ما دوره «مبانی مدیریت محصول ریفورج» در سایت گرولی را به شما پیشنهاد میکنیم.
خیر، ویژگی اصلی دورههای ریفورج مطالب کاربردی و عملی هستند. بنابراین، شما علاوهبر مفاهیم تئوری و تعریف مفاهیم بنیادی، میتوانید با راهکارهای عملی مدرسها هم آشنا شوید.
بله، دوره «تناسب محصول و بازار ریفورج» در سایت گرولی همه مطالب آموزشی سایت ریفورج را پوشش میدهند و شامل ویدئوهای آموزشی و فایلهای متنی هستند.
بله، ویدئوها و فایلهای آموزشی «دوره تناسب محصول و بازار ریفورج» به زبان انگلیسی روان هستند و زیر نویس فارسی دارند . بهتر است که بدانید زیر نویس ها با هوش مصنوعی تولید شده اند .
بعد از خرید «دوره تناسب محصول و بازار ریفورج» از سایت گرولی، کارشناسهای ما با شما تماس میگیرند و برای دسترسی مطالب آموزشی به شما کمک میکنند. شما میتوانید تا ۱ سال و از ٣ دستگاه به مطالب دورهها دسترسی داشته باشید.
گرولی از اولین ارائهکنندگان دورههای سایت ریفورج است. دورههای ریفورج در سایت گرولی با تخفیف و قیمتی استثنایی به فروش میرسند. شما میتوانید با پرداخت هزینهای منطقی و منصفانه، بهترین دورههای مدیریت محصول را خریداری کنید.
بله، شما بعد از گذراندن هر کدام از دورههای ریفورج در سایت گرولی و مشاهده ویدئوهای آموزشی، میتوانید گواهینامه تکمیل دوره را از سایت گرولی دریافت کنید. این گواهینامه متعلق به سایت گرولی است و به سایت ریفورج ارتباطی ندارد.
بله، اگر بعد از خرید «دوره تناسب محصول و بازار ریفورج» از سایت گرولی، نتوانید به محتوای آن دسترسی داشته باشید، تا یک هفته بعد از خرید دوره، میتوانید وجه پرداختی را از گرولی دریافت کنید.
نظرات
متوسط امتیازات
جزئیات امتیازات
1 دیدگاه برای دوره تناسب محصول و بازار ریفورج (Reforge) با زیرنویس فارسی
قیمت
از چالش برانگیز ترین موارد محصول محاسبه pmf هست و بنظر این دوره خیلی کمک کننده هست. ممنون